sob., 04 cze

|

warsztat online

uważność w bólu i chorobie

jak uważność może pomóc zmniejszyć nasze cierpienie i żyć lżej pomimo bólu i choroby? dlaczego życzliwość do samych siebie jest tak ważna?

uważność w bólu i chorobie

Czas i lokalizacja

04 cze, 09:00 – 13:00

warsztat online

O wydarzeniu

Być może już wiesz, że praktyka uważności może pomóc Ci doświadczać mniej bólu, napięcia i stresu, ale czy wiesz jak to się dzieje?

W trakcie tego warsztatu przyjrzymy się właśnie temu.

Opowiem o tym, jak umysł i jego nawyki wpływają na intensywność bólu ale także na to jak jej doświadczamy. O neurofizjologii bólu i psychologicznych mechanizmach, które pojawiają się na skutek odczuwanego bólu i jego powtarzalności. Podzielę się także wiedzą dotyczącą badań w tym obszarze. Przede wszystkim jednak przybliżę praktyki uważności i współczucia, które mogą być nam pomocne i przynieść ulgę w cierpieniu.

MINDFULNESS

Uważność bywa kluczowa tak w profilaktyce zdrowia i dbaniu o siebie, jak i wtedy, kiedy żyjemy już z chorobą i bólem. Pomaga wcześniej wyłapać sygnały, które zapraszają do zaprzestania aktywności, która nam nie służy i lepiej zrozumieć swoje ciało. Pomaga też nie utykać w kołowrotku czarnych myśli dotyczących choroby, naszej przyszłości, czy przeszłości i mniej się im poddawać. Pomaga nam też ostatecznie przyjmować rzeczywistość taką jak jest, bez koloryzowania, bez uciekania od tego co trudne i lgnięcia tylko do tego co przyjemne. Może poszerzać naszą perspektywę i pomagać kierować uwagę nie tylko na to, co w naszym doświadczeniu trudne, wspierając poczucie równowagi.

COMPASSION

Współczucie, zwłaszcza to skierowane do nas samych - czyli życzliwość w odpowiedzi na trudne doświadczenie - jest w tym także bardzo pomocna. Kiedy doświadczamy bólu i cierpienia to właśnie ono pomaga doświadczać więcej miękkości, rozluźnienia ale też zrozumienia dla samych siebie - niezależnie od tego co się dzieje. Może być dla nas nieoczywiste i trudne, bo ciało, które cierpi może rodzic w nas frustrację, poczucie niezgody, silnego oporu.

Dlatego w trakcie warsztatu sięgniemy także do praktyk, które mogą pomóc nam rozpuszczać napięcia i przyjmować samych siebie w łagodny i życzliwy sposób także w momentach cierpienia.

MINDFULNESS BASED PAIN MANAGEMENT

To element podejścia wypracowanego przez Vidyamalę Burch - założycielkę Breathworks (jedno z renomowanych podejść do uważności). Jego cechą jest to, że w sposób szczególny jest ono dostosowane do potrzeb i zmagań osób chorych. Jak wykorzystać uważność w pracy z bólem? Czym ból różni się od cierpienia? Jakie dodatkowe metody możemy zastosować, by jeszcze lepiej zadbać o swoje zdrowie nie tylko fizyczne, ale także psychiczne i emocjonalne?

O tym opowiem podczas warsztatu. Kieruję go do Ciebie, jeśli:

🔸 żyjesz na co dzień z bólem i chorobą

🔸 pragniesz żyć z większą lekkością pomimo tego

🔸 ciekawi Cię uważność i tematyka współczucia w pracy z bólem

🔸 masz gotowość by doświadczyć ich na sobie

Warsztat odbędzie się on-line. Nie będzie wykładem ani samą prezentacją wiedzy i technik. Wspólnie będziemy je eksplorować, doświadczać ich na sobie, uczuć się i dzielić doświadczeniem. Ważne jest zatem dla mnie byśmy wszyscy mogli się zobaczyć i usłyszeć.

CELEM WARSZTATU jest wprowadzenie do tematu uważności i współczucia w pracy z bólem. 

Temat ten sam w sobie jest bardzo obszerny i zazwyczaj w pełni realizowany jest na dłuższych kursach gdzie krok po kroku poznajemy tak różne metody jak i dzielimy swoimi doświadczeniami w przekładaniu ich na swoją codzienność. Ten warsztat najpewniej nie sprawi jeszcze że zaczniesz czuć bardzo odczuwalną zmianę, nie spowoduje że Twój ból zniknie, ale zaprosi Cię do tego by eksplorować to, co może w tym pomóc. Da Ci narzędzia, które możesz zastosować w codzienności. Kiedy rzeczywiście staną się jej elementem istnieje szansa na zmianę. Być może wciąż będziesz doświadczać bólu, ale mniej cierpienia? Może pojawi się więcej lekkości, radości? Tak najczęściej po kursach mówią ich uczestnicy.

KIEDY: 04 czerwca, sobota, od 9:00 do 13:00 - w trakcie przewidziane są 3 przerwy po 15 minut

KOSZT: 90 zł

GRUPA: do 15 osób

Wcześniejsze doświadczenie medytacyjne nie jest wymagane.

Konieczne jest natomiast posiadanie dostępu do internetu i sprawnego komputera - z działającymi głośnikami, mikrofonem i kamerą. 

UWAGA

Techniki tak uważności jak i współczucia z pewnością nie zastąpią naszych leków, nie działają także jak przeciwbólowa tabletka. Warsztat zatem nie niesie ze sobą obietnicy, że ból zniknie, choroba się zmieni. To bardzo ważne, że to, czego będziemy się uczyć to tego, jak żyć z większą lekkością pomimo bólu i choroby.

Sytuacja każdego z nas jest trochę inna. Praktyki uważności są jednak dość  uniwersalne. Poznając je będziemy coraz sprawniej korzystać z nich w naszej codzienności by wspierać dobre samopoczucie i zdrowie. Każdy z nas będzie to już jednak podejmować we własnym tempie i być może na własny sposób.

PROWADZENIE

Monika Wądołowska - certyfikowana trenerka uważności i współczucia w dwóch podejściach (Breathworks i Mindfulness Assciation). Prowadzi kursy: Mindfulness na stres, Mindfulness dla zdrowia, życie w oparciu o uważność, życie w oparciu o współczucie. Psycholożka, trenerka, miłośniczka fotografii, sztuki i podróży :) Sama od wielu lat żyje z chorobą, która na stałe zmieniła jej życie i wciąż definiuje wiele aktywności, których może się podjąć. Wie jak trudna bywa akceptacja choroby i tego, co się z nią wiąże. Praktyki uważności , a w szczególności współczucia zmieniły jej życie dlatego dzisiaj chce dzielić się nimi z innymi.

KONTAKT I PYTANIA:

przestrzen.mindfulness@gmail.com; 660 783 816

Udostępnij to wydarzenie